Klubture

Ture i Mud’n’Race

Vi har et væld af cykelture i Mud’n’Race. Det spænder fra de faste søndagstræninger, spontane fællesture til de efterhånden faste forårs- og efterårsture (efterårsturen 2017  = Tjekkiet 🙂 )arrangeret af klubbens tur-udvalg.

Forårsturen 2017:

Bornholm.. Bornholm.. Bornholm.. … og en hulens masse mtb!!

Mud’n’Race afholder for medlemmer to større årlige ture – en forårs- og en efterårstur. Forårsturen 2017 gik mod krøllebølleisens hjemland – Bornholm.

Det var som sædvanligt turgruppen og i særdeleshed Anders Rody og Claus Pedersen der trak læsset med at arrangere det praktiske. Derudover havde Claus og Anitas firma AC Erhvervsbeklædning valgt at sponsorere vores opholdssted – enorm bonus for os mtb’ere og god karma til dem!! (psst.. de har bl.a. lækkert sportstøj: (yep.. det er reklame.. og de fortjener det ;O)

Lad os sige det straks – det der med solskins-ø.. hmmm.. tjae.. bum-bum.. Vi havde fantastisk solskin 1 af 3 dage – men hvad gør lidt regn når man har det sjovt, klipperne er enorme og naturen smuk og anderledes.

Afgang
Forventningsfulde mødte 21 glade medlemmer af Mud’n’Race op på P-pladsen 06.15 – det må have lidt af et skue for udenforstående, men på et splitsekund var cykler, baggage og mennesker fordelt i bilerne og kursen sat mod klippeøen
Det er forunderligt – for – selvom alle ikke kendte alle – var der fra første minut en super stemning og den blev bare bedre gennem dækspark, grin og store forventninger til turen.
Jeg trækker stadig på smilebåndet over at se 3-4 granvoksne fyre stå og diskutere en særligt fed cykel med en hidtil uset mængde ledninger på styret – og – så kommer Anette valsende – det var hendes cykel.. sejt (og respekt-/ frygtindgydende ;O) !

Ankomst og torsdagstur!
Vi ankom til Klemensker før frokost, fik pakket ud, indlogeret os og ventede på guiderne. Der var guider til tre hold – rolig, mellem og hurtig – det virkede perfekt. Dog fik mellemholdet kørt deres guide temmelig hårdt, men dagen efter var han klar og med flere fængdende lokalhistorier og endnu bedre ben (bornholmsk trylledrik tror jeg).. vi delte op i grupperne og tog på opdagelse mod vest – Vangs Granitbrud, Hammeren og Gines Minde (små-bakke ;O).
Hurtig-holdet stiftede bekendskab med Benny og Bjørk. De kendte simpelthen enhver krinkelkrog og fed lille sti på øen – meget imponerende.. Endnu mere imponerende var det at Bjørk i en alder af 14 var 112% cykelmæssigt upåvirket af at køre med os – sådan!! Vi får eftertrykkeligt baghjul af en 14-årig.. det er sku fedt!.. Aftenen bød på varme bade, kolde gulve, hygge og Kent-versionen af den nu snart legendariske mørbrad-gryde.. for filan da – linien var lagt.

Fredag – solskin!!!
..og en ”frisk” bornholmsk vind der lige meget hvad – kom forfra.. Vi kørte ud med vore guider og havde en supertur til bl.a. paradisbakkerne, rokkestenen, rytterknægten og utallige andre fede steder. Alle 3 hold mødtes kl. 13 på cafe ekkodalen til et tiltrængt måltid og mødet med en lidt speciel ejer.. men.. solen skinnede og alt var godt!.
Enkelte begyndte at kunne mærke krop og led etc – men alt blev taget i højt humør og for enden af solskinsstrålen og de bornholmske veje, ventede endnu en Kent-italiensk-inspireret-festmålid J.

Fredag aften blev der hygget, spillet bob efter totale snyderegler og som traditionen på Mud’n’Race-ture er, havde Jørgen overrasket med sin specielle banan-dessert (bagt banan med flødeskum, rørsukker og rigelige mængder af whiskey – overraskende kombi? – ja – men smager utroligt godt – Bjarne Riis ville være misundelig over ikke at have opfundet denne ret – klart bedre end epo.

Af specialiteter fra fredag aften kan nævnes ”det bornholmske blackout”! Yep.. periodisk gik strømmen i køkken og ½-delen af spejderhytten – så – der er deciderede klumper i strømmen derovre / trolde der driller – men der skulle mere til at slå os ud!

Lørdag – pakkedag og hjemtur.

En enkelt gruppe tog på en fed tur til paradisbakkerne mens de andre fakede 120 af 130 mulige skader og faktisk foretrak at hygge mens de ryddede op – det var en god ånd der herskede og den blev endnu bedre da vi sluttede af på Allinge røgeri til traditionel bornholmsk fiskebuffet med højt humør og masser af sild og fiskevarer.

Må indrømme at der til tider var stille på bagsædet af i hvert fald vores bil på vejen hjem. De fleste var godt brugt – lige nøjagtig efter deres formåen. Turen havde været en ubetinget succes – forberedelses- indholdsmæssigt og på klubplanet.. Jeg har lært en masse seje mennesker at kende og fået totalt mange indtryk med tilbage.

Jeg glæder mig allerede enormt meget til efterårets klubtur til mtb-paradiset Pod Smrkem i Tjekkiet. Tur-udvalget har slået til igen.. Vi skal ca. 40 afsted og der er stadig enkelte pladser. Husk at se info og tilmelde jer her . Turen er kun for medlemmer – det bliver man nemt – koster kun 100,- for en bunke af oplevelser og fællesskab. Der vil som på denne bornholmertur være guider i forskellige niveauer.. såååå…..

Mine hjemmesideskills rækker desværre åbenbart ikke til at sætte billeder ind i teksten, så – derfor er her linket til de gode billeder fra turen.

Tak for en fed tur! – glæder mig til efterårets tur!..